dinsdag 26 juni 2012

Dinsdag 26 juni Gesprek op stage

Vandaag had ik gesprek op m'n stageplek voor komend schooljaar. Ik was namelijk al voordat ik wist of ik geslaagd was ingedeeld bij een basisschool. Ik had dus gemaild naar de basisschool, wie mijn begeleider wordt, waar ik me het beste kan melden op de eerste stagedag en of ze het op prijs stelde dat ik nu al langs kwam. Hieruit kwam voort dat we een gesprek zouden voeren en dat zou plaatsvinden vandaag om 9uur 's ochtends. De basisschool heet "de Bukehof" en ligt in Oudenbosch. Het is een rooms-katholieke basisschool. Hier heb ik bewust voor gekozen (je moest een richting kiezen), want ik ben zelf gedoopt, communie gedaan, vormsel gedaan, zelf op een rk basisschool gezeten etc.


Mijn vader bracht me vandaag naar de basisschool, en ik moest zelf maar terug zien te komen met de trein en bus :P Ik moest 's middag namelijk gewoon nog werken vanaf het moment dat ik weer op school was (ik werk op mijn middelbare school). 


Ik was 20 minuten te vroeg aanwezig, maar dat maakte niet uit. Het meisje die ook bij mij op school zit (die gaat komend jaar naar de 2e, ik noem d'r even A) en ook bij dezelfde basisschool stage loopt, kwam ook. De directeur had het dus mooi geregeld. Twee vliegen in één klap. 
Het meisje (A) dat dus ook stage loopt op dezelfde basisschool, kende ik niet. Maar mijn vader herkende de achternaam. Haar oma was misschien wel de zus van mijn vader's vader (mijn opa dus). We wisten het niet zeker. Ikke dus vragen. Blijkt het dus wel familie te zijn he! Hoe toevallig! Wel leuk. Hele aardige meid.


Toen ze er eenmaal was, ging de directeur vertellen over waar nog stagaires nodig waren en waar er nog plek was. Toen kregen we een rondleiding door de school. Het is best groot! Erg leuke school. Na de rondleiding hebben we besproken waar en wanneer we stage lopen. Ik moet van mijn school het eerste half jaar stage lopen in de onderbouw en het laatste halfjaar in de bovenbouw. 
Ik heb gekozen voor groep 1-2 in het eerste halfjaar en groep 7 in het laatste halfjaar!
Ik heb er zin in! Spannend!
A gaat eerst in groep 8 stage lopen en daarna in groep 1-2


Nadat ik klaar was na een uurtje, ben ik samen met A naar het station gelopen, een paar minuten daarna kwam mijn trein. Ik ben met de bus naar school gegaan, heb nog gewerkt van 11 tot half 4. Toch nog de moeite! Morgen ook weer hard aan de slag.


xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten