maandag 4 juni 2012

Maandag 4 juni 2012 Films en weekend overzicht

Goedemiddag lieve mensen,


Ik weet het, duizend maal sorry, ik heb al 2 dagen lang geen enkele blog geschreven. Simpelweg omdat ik te lui was en geen zin/tijd had. Ik heb een héérlijk weekend achter de rug. Vrijdag zijn Paul en ik, zoals je al kon lezen, naar Dark Shadows in Breda geweest. De film was ge-wel-dig, zeker het kijken waard! Dark Shadows is al eens verfilmd in een serie in 1991.


Hier een stukje waar de film over gaat:

"In 1752 varen Joshua en Naomi Collins met hun zoontje Barnabas naar Amerika, om daar een nieuw leven te beginnen. Maar zelfs de grote plas blijkt niet voldoende om te ontsnappen aan de vloek die hun familie kwelt. Twintig jaar later heeft Barnabas (Johnny Depp) de wereld aan zijn voeten. Dat wil zeggen, het stadje Collinsport in Maine. Barnabas is rijk, machtig en een onverbeterlijke playboy. Totdat hij het hart breekt van de heks Angelique Bouchard (Eva Green). Angelique vervloekt hem met een lot dat erger is dan de dood: ze verandert hem in een vampier en begraaft hem levend.
Twee eeuwen later wordt Barnabas bevrijd uit zijn graftombe en bevindt hij zich in de moderne jaren 70. Hij keert terug naar Collinwood en ziet hoe zijn landhuis is veranderd in een ruïne."
De regisseur is Tim Burton. Een resigsseur waar Johnny Depp helemaal van weg is, en dus al vaak met hem heeft samen gewerkt. In totaal met 8 films:
  • Edward Scissorhands (1990)
  • Ed Wood (1994)
  • Sleepy Hollow (1999)
  • Charlie and the Chocolate Factory (2005)
  • Corpse Bride (2005)
  • Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
  • Alice in Wonderland (2010)
  • Dark Shadows (2012)
Zoals je ziet zit Johnny Depp bijna in alle films van Tim Burton haha, niet dat ik het erg vind. Johnny Depp kiest bijna nooit normale rollen, bijna altijd een beetje aparte, wat ik zo leuk aan hem vind. Ook cast Tim Burton vaak Helena Bonham Carter in zijn films. Haar ken je onder andere van/als: Bellatrix Lestrage (Bellaxtrix van Detta in het Nederlands) uit Harry Potter, Dr. Julia Hoffman uit Dark Shadows, Queen Elizabeth uit King's Speech, Red Queen uit Alice in Wonderland.

Genoeg over de films, terug naar mijn weekend overzicht.
Vrijdag dus film, zaterdag zijn Paul en ik naar de Bergse Plaat geweest, lekker op een kleedje beetje relaxen en picknicken. Was heerlijk weer, dus dat was mooi.
Gisteren niet zo veel gedaan, omdat het zo'n pokkeweer was. We hebben boerencake gebakken en Inception gekeken, poging 2.

Ja poging 2, de eerste keer ben ik na 10 minuten zowat afgehaakt, omdat ik er niks van snapte.
Gisteren heb ik hem helemaal afgezien en vond het een erg goede film. Beetje ingewikkeld naar mijn smaak, zou 'm zelf nooit hebben gekeken, maar toch. Leonardo Dicaprio zat erin, wat wil je nog meer? Haha. Veel goede acteurs in die film, Leonardo DiCaprio (Titanic, What's Eating Gilbert Grape, The Departed), Joseph Gordon-Levitt (50/50, 500 days of Summer, Dark Shadows de serie), Ellen Page (Juno, To Rome with Love, Hard Candy) en Cillian Murphy (Batman, TRON: Lagacy, Girl with the Pearl Earring).

Vandaag is het wéér regenachtig :( Denk dat ik niet zoveel ga doen vandaag. Eigenlijk zou ik vandaag a beginnen met werken op school, maar door de nieuwe boekenleverancier zijn er nog geen nieuwe boeken, waardoor dat niet kon.
Ik moet nu wachten tot 19 juni..zucht.

Oh ja, vrijdag moest ik mijn schoolboeken & kluissleutels inleveren, was eigenlijk ook zo gedaan. Weer een stukje weg van school..
Erg lange blog dit keer.
xx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten