donderdag 21 juni 2012

Donderdag 21 juni 2012 Intakegesprek

Vandaag had ik intakegesprek bij mijn toekomstige school, HZ University of Applied Sciences. Behoorlijk Engelse naam, voor een Zeeuwse school. Ik weet niet waarom ze het zo genoemd hebben, want eerst was het gewoon HZ volgens mij. Maar goed. De opleiding Leraar Basisonderwijs dus. Deze school zit in Vlissingen. Het is 50 minuten met de trein vanaf Roosendaal. Daarna nog 10 minuten lopen van het station naar de school.

Een vriendin van mij (Shannen) die moest al om 13.00 uur. Ik pas om 14:45 uur. Toch ben ik gezellig met haar meegereisd. We hadden om 11:00 uur afgesproken bij haar thuis, om zo naar het station te fietsen. Aangekomen op het station en een kaartje gekocht. Toen op naar spoor 4a, met een beetje haast al. Onze trein vertrok om 11:19 uur. We komen aan op spoor 4a, de trein staat er al. Wij rennen, er wordt gefloten Deuren al dicht, ik nog op een knop drukken zodat ze open zouden moeten gaan. De deuren gingen niet open en de trein rijdt zo voor onze neus weg...


De volgende trein kwam om 11:49 uur. Deze trein wilde we liever niet, omdat het en een sprinter is (en dus er een tikje langer over doet en omdat het ongeveer 1 uur reizen is + nog 10 minuten lopen. We zouden dus om 12:48 aankomen op station Vlissingen, en dus nog 10 minuten lopen. Nog een reden dat we deze trein liever niet wilde is, omdat er een grote kans was dat Shannen te laat zou komen voor d'r gesprek. Wij dus 10 voor 1 aangekomen op het station. Snel, snel lopen, komen we precies 1 uur aan. Lopen naar het lokaal (gelukkig snel gevonden), komt de meneer die haar intake afneemt (dezelfde als ik) net naar buiten lopen: "Shannen?" Wat een mazzel.


Zo'n gesprek duurt al gauw 3 kwartier (!). Ik heb dus op haar gewacht. Toen ze klaar was, zijn we even in de aula gaan zitten en hebben een boterhammetje gegeten. Daarna zijn we een rondje door de school gaan lopen totdat het mijn tijd was. 


Het was niet heel veel bijzonders. We moesten als voorbereiden een vragenlijst invullen. Aan de hand daarvan ging die meneer vragen stellen. Hij vond dat ik een goed inschattingsvermogen had qua verwachtingen van de opleiding en goed wist wat belangrijk was voor het beroep. 
Ook had hij een stok kaarten met woorden erop. Ik moest er daar 10 van uit kiezen, die ik vond passen bij mezelf én bij de opleiding/ het beroep. Ik moest uitleggen waarom ik die had gekozen. Verder kreeg ik nog een boekje met een reken -en taaltoets erin. Zodat ik mezelf kan testen of ik een zomercursus nodig heb. 


Zodra ik klaar was zijn we richting Vlissingen centrum gelopen. Het was nog best moeilijk te vinden, vooral omdat we helemaaaaal de weg niet weten. Uit eindelijk toch gevonden en nog wat dingetjes gehaald.
Die laat ik jullie zien in de shoplog.


Ook heb ik contact gehad met mijn stage. Ik moet stage lopen in Oudenbosch, wat volgens mij goed te doen is met de trein en bus. Ik mag komende dinsdag om 9.00 langskomen voor een gesprekje. Ik mag dan kiezen voor welke klas ik ga. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen groep 1/2 en groep 3..
Stage lopen is elke maandag van de week volgend jaar, beginnend op 10 september. 


Morgen heb ik een examenfeestje. Ga morgen na het werk nog even naar de stad om te kijken of ik nog een leuk cadeautje kan vinden. Waarschijnlijk ga ik ook nog andere dingen kopen, mij kennende.


Weer een behoorlijk lange blog.


xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten